דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אנרגיה- איך לנהל את המשאב הכי יקר שלך? חלק ד' 

מאת    [ 15/02/2011 ]

מילים במאמר: 654   [ נצפה 2564 פעמים ]

‏יום רביעי 22 ספטמבר 2010

מוטיבציה

אנרגיה- איך לנהל את המשאב הכי יקר שלך? חלק ד'

ברוכים הבאים לחלק ד' בסדרה "אנרגיה- איך לנהל את המשאב הכי יקר שלך?". בחלקים הקודמים חשפתי בפניכם 3 צעדים לניהול האנרגיה שלכם ולשמירה על רמת מוטיבציה פנימית גבוהה. להזכירכם בקצרה, להלן שלושת הצעדים: הצעד הראשון הוא לשפוך אור של מודעות על ההתנהלות היומיומית שלכם במובן האנרגטי. הצעד השני הוא להסיר או לצמצם את גוזלי האנרגיה מחייכם. והצעד השלישי הוא להקפיד למלא את עצמכם באנרגיה על בסיס קבוע. בחלק זה אתחיל לגלות לכם 3 סודות בהם אני משתמש על מנת לנהל את האנרגיות שלי בצורה אפקטיבית ולשמור על מוטיבציה פנימית גבוהה.

1. הכרת תודה

להכרת תודה יש משמעויות שונות והשלכות עצומות על החיים שלנו. למידע נוסף באשר לכך, הינכם מוזמנים לקרוא מאמר שכתבתי בעבר בנושא, מאמר שנקרא "מנטור מסביר למה חשוב להכיר תודה" (לקריאת מאמר זה, לחצו כאן). בכל אופן, במאמר זה אתייחס להכרת התודה מתוך הפאן האנרגטי ואסביר כיצד הכרת תודה מחברת אותנו למקורות האנרגיה ומגבירה את רמות המוטיבציה הפנימית שלנו בצורה מיידית.

הכרת תודה היא אחד הסודות הגדולים ביותר בהם אני משתמש כדי לשמור על אנרגיה גבוהה ועל מוטיבציה גדולה. האמת היא שזה המקום הראשון שאליו אני פונה, כאשר אני מרגיש שרמת המוטיבציה שלי נמוכה והאנרגיות ירודות. באותם רגעים, אני פשוט משתמש ביכולת הנפלאה של המוח המודע לייצר מחשבות מקוריות. שימו לב: מדובר בתהליך שונה לחלוטין מאשר מצב שבו המציאות הפיזית הנראית לעין מנהלת את קו המחשבות שלי.

באותם רגעים אני פשוט שואל את עצמי: על מה אני יכול להכיר תודה כרגע בחיים שלי? ואז אני מיד נחשף לכוח העצום של המיקוד אשר נגרם כתוצאה משאילת השאלות הנכונות. המוח מתחיל לייצר מחשבות מקוריות על כל אותם הדברים שאני יכול להגיד תודה עליהם. מה שקורה באותם רגעים זה מעבר חד ממקום של שעמום למקום של פליאה, ממקום של המובן מאליו למקום של בר מזל, ממקום של אדישות למקום של אהבה, ממקום של שגרה למקום של עוצמה. כמובן שכל אותן מחשבות מייצרות אצלי מיד רגשות חיוביים שנגזרים מאותה הרגשה אדירה של תודה לבורא על כל אשר יש לי בחיי.

הכרת תודה זה יותר מסוד לשמירה על מוטיבציה פנימית גבוהה, זה שער גדול שמוביל למאגר עצום של אנרגיה. רוב האנשים שנתפסים בעיניי כבעלי אנרגיה גבוהה מאוד, הם אנשים שמקפידים להכיר תודה בעקביות, זה פשוט חלק בלתי נפרד מההוויה שלהם ומהגישה שלהם לחיים. גם אצלי זה כך, להכיר תודה בעקביות זה אחד משבעת יסודות הגישה שלי בחיים. הבעיה עם הנושא של הכרת תודה היא שזה עוד אחד מהדברים שרבים נוהגים לדבר עליהם אבל מעט מאוד באמת עושים זאת באופן קבוע.

אני מאוד אוהב את הפרשנות של מרצה בשם Delatorro MecNeal למילה אנרגיה באנגלית:

Energy = Inner G

האות G מסמלת את המילה Gratitude (הכרת תודה). שימו לב מה אומר Hans Selye, מומחה גדול לנושא של לחץ (Stress), על הכרת תודה:

"הכרת תודה היא הרגש הבריא ביותר של בני האדם, נקמה היא הרגש ההרסני ביותר"

(Hans Selye)

רוצים לדעת מהם 2 הסודות הנוספים שלי?

לחצו כאן למעבר לחלק ה' של "אנרגיה- איך לנהל את המשאב הכי יקר שלך?"

באהבה ובהערכה :)
יואב זילכה

יואב זילכה, המרצה המוביל בישראל למוטיבציה והצלחה, ו-מנטור מבוקש. מייסד ומנכ"ל חברת Mentor Me שנותנת שירותי מנטורינג להצלחה בחיים ובעסקים. יואב מעורר באנשים את גדולתם ועוזר להם להפוך את הפוטנציאל שלהם לתוצאות יוצאות דופן, בעיקר באמצעות: הרצאות וסדנאות, עבודה של אחד על אחד, וע"י פיתוח מוצרים, כלים ותכנים שעונים על הצורך בהצלחה!


אהבת את המאמר? רוצה לקבל במתנה את ספרון ה"פורמולה" שכתב יואב ובו הוא מגלה לך מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלך בחיים? הירשם עכשיו בחינם באתר: www.MentorMe.co.il   




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב